Vad vi erbjuder genom projektet!

Idén med Fristadens Samariter, är att få ungdomar till en meningsfull fritid med möjlighet att få prova på känslan av ett arbete med möjlighet till en uppdragsersättning.

Det är privatpersoner som anmäler sig till Fristadens Samariter och anmäler de uppdrag de önskar få utförda. De införs sedan I Fristadens boknings och schema program.
Vi vänder oss till privatpersoner som är i behov av eller som bara vill vara med och erbjuda en hushållsnära tjänst som t.ex....fara och handla matvaror, snöskottning, gräsklippning, städning, rasta hunden, ogräsrensning m.m.

I och med en anmälan till vårt program så deltar även privatpersonerna till att stödja ungdomarna i deras utveckling och ge dem erfarenheter till arbetsmarknaden i framtiden.

Fristaden förmedlar dessa tjänster och sköter fakturering och betalning mellan hushållen och ungdomarna. Hushållen har möjlighet till att ansöka om hushållsavdrag.

Privatpersonen har INTE möjlighet att välja ungdom! Vi beaktar allas lika rätt och möjlighet till att få delta i projektet.

Vi erbjuder tjänsten till ungdomar i ålder 13 - 17 år.

Ungdomar i ålder 13 -16 bör ha vårdnadshavarens godkännande innan de kan bli registrerade i programmet. Ungdomar i ålder 16 - 17 bör visa bifoga skattekort för utbetalning av ersättningen.

Ungdomarna får inloggningsuppgifter till en mobil-app som är kopplat till Fristadens program. Genom den får de tillgång till de befintliga uppdrag som är registrerade i schemat och kan därigenom boka sitt uppdrag som de önskar utföra.

Beroende på vilka kontakt uppgifter som uppdragsgivaren lämnat kan ungdomen ta direkt kontakt med uppdragsgivaren för vidare information angående uppdraget vid behov.

Mer information gällande Uppdragsgivaren eller Ungdom hittar ni på respektive sida eller välj någon av de nedanstående knapparna.

Fristaden är en ideell förening och helt beroende av stöd i form av medlemsavgifter och donationer/gåvor.

Vill du vara med och stödja vår verksamhet?

Läs mer om de olika alternativen för att stödja oss i vårt arbete på vår obligatoriska hemsida www.fristaden.fi.

Eller skänk en gåva redan idag via mobilpay! Vi är tacksam för ditt stöd!

Kod: 74928

Hur och Vad?
 Kan just du göra för att vara med!

© 2021 Fristaden r.f | Alla rättigheter reserverade.
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång